Persoonlijk

De 21 mooiste plekken die ik heb bezocht

Hiep Hiep Hoera! Vorige week werd ik 21 en officieel volwassen Ik heb de afgelopen jaren heel veel mooie dingen mogen zien en veel leuke dingen mogen doen. Wie jarig is (of was) hoort te trakteren en ik trakteer jullie vandaag op 21 mooie plekken waar ik tot nu toe ben geweest. Aan deze dingen of plekken heb ik een fijne herinnering, vanwege de mooie natuur, een leuke activiteit of een fijne stad. Vlieg met me mee door deze herinneringen en naar deze mooie plekken!

#1 Serengeti, Kenia

Oud en nieuw 2014/2015 vierde ik hier, in de Serengeti in Kenia. Kampvuurtje voor de tent, marshmallows, sterretjes en het feestje was compleet. Oudjaarsdag waren we al vroeg uit de veren voor een gamedrive en ook aan het eind van de middag stond er een gamedrive op de planning. Op nieuwjaarsdag moesten we al vroeg opstaan om de tent op te ruimen en het park met een gamedrive te verlaten. We waren best moe en het vooruitzicht dat we op nieuwjaarsdag om 6 uur al moesten opstaan, hielp niet echt mee. We wilden braaf wachten tot 24:00 uur, maar waarom zouden we? Met ons reisgezelschap besloten we dan ook om het nieuwe jaar om 22:00 uur in te luiden. Om 22:00 uur riepen wij ‘Gelukkig Nieuwjaar!’, gaven we elkaar drie zoenen, dronken we champagne en staken we onze sterretjes aan. Een groepje Australiërs die hun tenten iets verderop hadden staan keken ons erg raar aan. Het was toch nog geen 24:00 uur? Die rare Nederlanders! Om 22:30 uur lagen wij in onze tent, maar oud en nieuw hebben we gevierd! Twee uur te vroeg… dat dan weer wel.

#2 Stone Town, Zanzibar

Stown Town heeft een heel leuk centrum met kleine, kleurrijke straatjes, gezellige restaurants en leuke winkels. Een perfecte plek om na een dagje relaxen onder een palmboom op een wit strand heel veel souvenirs te kopen!

#3 Lac Retba, Senegal

Op 25 kilometer van de hoofdstad Dakar ligt dit roze meer. Doordat er enorm veel zout in dit meer zit, kleurt het meer roze als de zon er op een bepaalde manier op schijnt. Bijzonder he!

#4 Valencia

Pincho’s, kleine straatjes, de Torres de Serranos, mooie pleinen, Jardin del Turia, het strand, de ciutat de les Arts y les Ciències en paella. Kortom: een hele gave stad voor een citytrip!

#5 Galle, Sri Lanka

Sri Lanka kent veel drukke steden met veel verkeer en lokale huis- tuin en keukenwinkels. Aan het end van mijn reis door Sri Lanka kwam ik in Galle. Wat een heerlijk stadje is dit! Rustige, knusse straatjes met leuke winkels, souvenirwinkels en veel gezellige restaurants. Een heerlijke afsluiting van je reis door Sri Lanka.

#6 Lake Petén Itzá, Guatemala

Dit meer ligt in het kleurrijke Guatemala en ligt vlakbij de jungle van Tikal met zijn prachtige maya ruïnes. Voor je je onderdompelt in de jungle, kun je hier lekker lunchen en een duik nemen in dit prachtige blauwe water.

#7 Ho Chi Minh City, Vietnam

Vanaf de 52ste verdieping van de Bitexco Financial tower heb je een geweldig uitzicht over Ho Chi Minh City.

#8 Sani Pass, Lesotho

De Sani Pass is de bekendste grensovergang tussen Zuid-Afrika en Lesotho. Deze route is een must do. Het uitzicht is namelijk telkens weer prachtig. Net over de grens bij Lesotho vind je de hoogste pub van Afrika, waar je met een fantastisch uitzicht een warme chocolademelk met marshmallows kunt drinken.

#9 Ngorogoro, Tanzania

In deze groene krater leven veel wilde dieren, dus een gave plek voor een gamedrive. In het midden van deze krater vind je een meer dat vol zit met nijlpaarden – een mooiere lunchplek ga je niet vinden!

#10 Fietsen door de smalle straatjes van Bangkok, Thailand

Fiets samen met een gids door de smalle en drukke straatjes van Bangkok, want dat is een hele belevenis. Je fiets over markten, door een fabriek en onderweg kun je zwaaien naar de lokale bevolking. Blijf wel goed bij elkaar, want voor je het weet ben je de weg kwijt in het doolhof van de straatjes van Bangkok.

#11 Ha Long Bay, Vietnam

Deze mag natuurlijk niet ontbreken!

#12 De medina van Marrakesh, Marokko

Zet al je zintuigen op scherp tijdens je wandeling door de medina van Marrakesh. Ruik de kruiden die allemaal netjes op een bult liggen, kijk naar de felle kleuren van het fruit en de tapijten en luister naar het schreeuwen van de mannen bij de winkeltjes. Je kijkt je ogen uit.

#13 De camping aan de voet van de Kilimanjaro, Tanzania

Ik ben sowieso dol op kamperen, maar wakker worden in je tentje én uitkijken op de Kilimanjaro is natuurlijk helemaal geweldig.

#14 Zweven tussen de boomtoppen in Chiang Mai, Thailand

Vliegen tussen de boomtoppen in de jungle van Chiang Mai met de Jungle Flight.

#15 Sidi Bou Said, Tunesië

De verborgen parel van Tunesië. Dit unieke blauwwitte stadje ligt ten noorden van Tunis en is tegen de helling van een heuvel gebouwd. Beneden ligt de vissershaven en wanneer je naar boven wandelt, kom je langs blauw-witte huisjes met prachtige, versierde deuren.

# 16 Cao Dai Temple, Vietnam

De mooiste tempel die ik ooit heb gezien. Echt waar. Wauw.

#17 In de luchtballon boven de Vallei der Koningen, Egypte

De Vallei der Koningen is erg speciaal, maar je kunt je bezoek hieraan nog specialer maken door een ballonvaart te maken boven de Vallei der Koningen. Je moet wel vroeg uit de veren, maar je krijgt een schitterende zonsopkomst te zien.

#18 Kerio Vallei, Kenia

Ik wandelde hier een prachtige route en had telkens een prachtig uitzicht over de groene vallei.

#19 Cappadocië, Turkije

Tja. Dit hoef ik niet uit te leggen toch?

#20 Fietsen door de rijstvelden in Sri Lanka

Naast theeplantages zie je ook veel rijstvelden in Sri Lanka. Ik was er in december en de meeste rijstvelden hadden een prachtige groene kleur. Spring op de fiets, fiets door de rijstvelden en door de kleine dorpjes.

#21 Plaza de España, Sevilla, Spanje

Wat een fijne, gezellig plek. Sevilla is trouwens sowieso een hele leuke stad en als je Sevilla zegt, zeg je Plaza de España!

Nou, dit waren ze dan. Mijn 21 mooiste plekken waar ik tot nu toe ben geweest. Wat was dit moeilijk kiezen! Deze plekken staan overigens gewoon door elkaar en niet op volgorde van wat ik het mooist vind. Dan moet ik nog meer kiezen! Ik ben heel dankbaar dat ik al deze mooie plekjes heb mogen bewonderen en ik hoop dat ik de komende jaren nog veel meer mooie plekjes mag bezoeken.